← tilbake 

Har du behov for en interimleder? Otiga Interim leverer interimledere til selskaper til privat og offentlig sektor. Leveranseprosessen er rask, enkel og oversiktlig, og vi garanterer at du får på plass en riktig leder i løpet av kun to uker. 

Slik bestiller du en interimleder


Slik fungerer det:

Beskrivelse av oppdrag
Første steg i prosessen er at du sender oss en e-post eller tar direkte kontakt med en av våre rådgivere. Ved mottatt kundehenvendelse avtaler vi sammen et oppstartsmøte med en av våre rådgivere. Som kunde beskriver du oppdraget og hva du trenger hjelp til. Sammen lager vi en beskrivelse av hvilken type leder vi skal se etter og en tidsplan for prosess og skriver en oppstartsavtale. Vi skreddersydd ethvert søk etter ditt behov.

Mange kunder spør flere selskaper om kandidater samtidig. Vi er opptatt av at vi ikke selger CV-er, men leier ut ledere som går igjennom en screening og evaluering hos oss.




Utsiling og intervju av kandidater

Når vi søker etter interimledere, er kandidatpoolen viktig. Men vi søker også etter gode interimledere ute i markedet og hos våre søsterselskaper som jobber med faste stillinger. Interimledelse er timing. Interimledere med riktig kompetanse og personlig profil skal være ledig for deg akkurat når du trenger det, og vi presenterer deg for kvalifiserte og relevante kandidater veldig raskt. Dette krever at vi alltid jobber parallelt med våre kandidater og kunder. Vi har intervjuet og evaluert en rekke kandidater innenfor ulike fagfelt når kunden ringer. Innen 2-5 dager mottar du en liste over de mest aktuelle personene som vi mener kan ta rollen. Deretter gjennomføres intervjuprosess, referansesjekk og nødvendig bakgrunnssjekk før det besluttes hvem som går inn i rollen. Som kunde er du med på intervjuene, og det er deg som kunde som til slutt velger hvilken kandidat som skal få oppdraget.


Kontraktunderskrivelse og onboarding

Når den riktige kandidaten er valgt ut, signerer vi en kontrakt med oppdragsgiver og kandidat. Våre rådgivere hjelper til med onboarding av interimlederen og sørger for kontinuerlig oppfølging av kandidaten gjennom oppdraget. Alle parter skal føle seg ivaretatt i prosessen. Det krever god kommunikasjon, rådgivning og rimelige kontrakter fra start til slutt. Lurer du som kunde på noe underveis, er våre rådgivere tilgjengelig for en prat. De støtter deg som kunden og er tilgjengelig for spørsmål fra interimleder underveis.   

Hva hvis det likevel viser seg at interimlederen ikke fungerer i oppdraget?

Da finner vi en ny til deg uten kostnad. Det er en del av vår garantiordning. 


28. april 2021